Om bloggen

Fant ut at jeg skulle endre tittel på bloggen, og kanskje blir innholdet litt endret. Hadde planer om å kjøpe meg en strikkedagbok, men fant ut at jeg kunne lage den her i stedet.
Er nok heller ikke mange som vet hva en bojnding er :D
Her i Meldal sa de "bojndingen" om strikkingen de holdt på med. Ordet er ikke så mye brukt lenger, utenom de eldste her i Meldal som kanskje bruker det enda.
Jeg liker den gamle dialekten her, og prøver å ta vare på noen av ordene. Derfor fikk bloggen denne tittelen, men tror kanskje en strikkedagbok fungerer bedre.

søndag 29. januar 2017

Fingervotter


Det er vel bare å innrømme at noen ganger blir det startet med prosjekter som ikke blir fullført.  Noen år siden jeg startet å strikke "rosåtvotta" (selbuvotter) av dette garnet, men de ble liggende uferdig, så det ble et opprekkingsprosjekt :)  Men endelig ble det bruk for garnet!

Nå er det lenge siden, veldig lenge siden, jeg har strikket fingervotter.
Veldig morsomt å strikke småstrikk til seg selv :)
Fikk inspirasjon til hvordan jeg kunne bruke mønsterstrikk som en bord på disse vottene fra en annen strikkedame, Margaret Sakshaug, som har noen fine fingervotter.

Mønsteret jeg brukte er fra Meldal kofta.


Start: 26.01.2017
Ferdig: 29.01.2017
Garn: pt5 Sport
Garnforbruk: 70g tilsammen 50g/128m
Pinner: 2,75mm på vrangbord 3mm på glattstrikk

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar